Nieuws
747
page-template,page-template-blog-large-image-whole-post,page-template-blog-large-image-whole-post-php,page,page-id-747,theme-stockholm,qode-social-login-1.1.1,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-1.0.3,woocommerce-no-js,select-theme-ver-5.0.5,ajax_fade,page_not_loaded, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Nieuwsoverzicht

Chocoladecakedag, Black Friday of gewoon moederdag,
we inhaken ons suf

Toegeven, ik deed er altijd vrolijk aan mee: inhaakmomenten. Van die ‘speciale’ dagen waar we met een geestige twist ‘iets mee kunnen’ op social media. En ook toegegeven: voor sommige bedrijven is dat ook zeker een aanrader. En sommige zijn ook echt geestig. Ik heb bijvoorbeeld erg hard gelachen om Pieter Zwart in persconferentie. Inmiddels is hij vijf jaar oud, maar nog hoog in mijn geheugen.

READ MORE

Het houdt nooit op

Volgens mijn LinkedIn profiel ben ik communicatie adviseur en tekstschrijver. Helder en goed afgebakend, zou je zeggen. Toch vraag ik me regelmatig af: waar begint mijn werk nou precies en waar houdt het op? Wanneer moet je zeggen: tot hier en niet verder? En als ik dat dan (niet) zeg, ligt dat dan aan het vak of aan mij?

READ MORE

Zichtbaarheid

Jack Jobing van Kenneth Smit weet maar al te goed hoe belangrijk zichtbaarheid is. En dat dat niet ophoudt bij een pakkende tekst op de website. Daarom nam hij op het puntje in de arm voor de complete zichtbaarheid.

We namen de complete PR-machine over. Op zijn verzoek, natuurlijk. Digitale nieuwsbrieven, wekelijkse berichten op de sociale kanalen en zelfs af en toe een old school kaartje in de brievenbus, alles kan. Zodat Jack zich kan focussen op zijn werk.

We love tekst

Zie je dat?

We love tekst. Maar soms is beeld beter. Want hoe leg je bijvoorbeeld uit hoe je de geschiedenis van een landschap vandaag de dag nog kunt zien? Voor de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed maakte op het puntje daarom, samen met Idee aan Zee, een serie korte films over het karakter van ons landschap. Wil je ze zien?

Vlog type

Open monumentendag trekt een nieuw, jonger publiek. De gemeente Westerveld sprong in op dit publiek en vroeg op het puntje om vlogs te maken voor de promotie.  Zo zie ja maar… beeld zegt soms meer dan woorden.

Alles

De tanden erin

op het puntje duikt niet onbezonnen het toetsenbord in, maar het onderwerp in. Pas als we helemaal in beeld hebben wat we moeten schrijven, voor wie, via welk medium en waarom, beginnen we pas. Neem het programma Erfgoed en Ruimte. op het puntje schreef daarvoor het communicatieplan en ontwikkelde alle middelen. Van website tot digitale nieuwsbrieven en van artikelen in vakbladen tot wekelijkse berichten op social media.

Publieksversie

Springpartner is ook zo’n fijne klant van op het puntje! Voor hen schreven we de teksten van de website (die op het puntje ook ontwikkelde trouwens), maar we schrijven ook regelmatig mee voor hun klanten. Bijvoorbeeld de publieksversie van een natuurvisie.