915
post-template-default,single,single-post,postid-915,single-format-standard,theme-stockholm,qode-social-login-1.1.1,qode-restaurant-1.1.1,stockholm-core-1.0.3,woocommerce-no-js,select-theme-ver-5.0.5,ajax_fade,page_not_loaded, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-5.7,vc_responsive

Chocoladecakedag, Black Friday of gewoon moederdag,
we inhaken ons suf

Toegeven, ik deed er altijd vrolijk aan mee: inhaakmomenten. Van die ‘speciale’ dagen waar we met een geestige twist ‘iets mee kunnen’ op social media. En ook toegegeven: voor sommige bedrijven is dat ook zeker een aanrader. En sommige zijn ook echt geestig. Ik heb bijvoorbeeld erg hard gelachen om Pieter Zwart in persconferentie. Inmiddels is hij vijf jaar oud, maar nog hoog in mijn geheugen.

Behalve dat hij verrassend is, met de juiste personen in de hoofdrol en met veel aandacht gemaakt, is hij – dus – vijf jaar oud. Zijn inhakers vandaag de dag nog steeds waar je sociale publiek op aanslaat? Of zijn we een beetje doorgeschoten? Hoe kun je bijvoorbeeld inhaken op Bloody Mary dag, die in dry january valt? Wat moet je met ‘kleed je huisdier aan dag’ en waarom is het ‘eet ijs als ontbijt dag’ op crêpedag?

Ik pleit daarom voor een nieuw tijdperk. De tijd van de uithakers. Geen uitglijders posten op bananencakedag (23 februari). Geen werkhandschoenen aanprijzen op internationale vrouwendag (8 maart). Maar gewoon iets zeggen over waar je bedrijf voor staat. Waar je goed in bent. En dus niet alleen op 13 juni, als het wereld brei dag is .